Förkärlek

Alla har vi en förkärlek till något. Det kan vara allt mellan himmel och jord. Olika saker varje dag. Det ändras, kommer tillbaka eller så har man en och samma hela livet ut. 

När jag tänker efter så har jag många förkärlekar, i olika sammanhang.
Till vardagen, ja då älskar jag kläder. Men älskar jag verkligen kläderna så mycket? De ligger ibland på mitt golv, på stolen, i sängen, ovikt i garderoben. Behandlar man en kärlek sådär?
Överlag har jag en förkärlek till min mobil, fastän den inte är så snygg och mysig.
Men i den finns tydligen allt för att man ska känna att sin dag har blivit komplett. Mår du bra utan din mobil? 
På morgonen är kaffet min kärlek.
På dagen är det kommunikationen med vänner och familj, kollegor och även där kaffe.
På kvällen har jag förkärlek till musiken. Min spotify/ipod är alltid på och sjunger ut den skönaste musiken, enligt mig.
Till helgen, ja då måste det bli förkärlek till vänner och häng på stan. Vad sker alltid en lördagskväll tex? Även ifall man inte vill och orkar gå ut, så står man ändå där med drinken i vänstra handen och mascaran i högra, automatiskt. 



Saras förkärlek (mestadels på helger) är asfalten då hon intagit alkoholhaltiga drycker.
 
Saras vän, asfalten. Riktigt grå typ.

Sarahs förkärlek är vampyrer. Nej förlåt, inte vilka vampyrer som helst. Utan Edward Cullen, hennes trogna Robert Pattinson. Man får inte prata om honom. Det är bara hon som vet hur han är. Helt ärligt, det är sant (!) De har redan gift sig, enligt henne.
 
Min Edward. Nej, jag menar Sarahs! 

Anjas förkärlek är korv. Det spelar ingen roll vad hon gör, var hon är eller vem hon pratar med. Hon tänker bara "korv". Korven är hennes Gud. Och den har många namn.
 
Anjas korv.

Emelies förkärlek är Vin Diesel. Hon älskar alla filmer han är med i. Även ifall de inte är bra, så blir hon nöjd när hon sett honom. Man ser smilet på hennes läppar när hon fått sin dos. Hon har svårt att dölja det, oavsett hur mycket hon än försöker. Men jag gillar honom också Emelie. Vi får slåss!
 
Emelies mysiga lilla man.

Elins förkärlek är kameror. Jag känner ingen annan som har så mycket kort på sig själv. Efter man har varit med henne en kväll eller på en resa, så får man sortera bilderna. För det är ju faktiskt inte bara hon som har varit med under kvällen/på resan.
 
Elins kompis, anytime!

Janas förkärlek är KAAA, eller lille Alfie. Jag kan faktiskt inte bestämma mig. Frågar man henne hur hon mår, svarar hon alltid KAAA! Då vet vi precis vad hon menar. Alfie däremot, kan ge henne så mycket kärlek och värme. Hon tycker om honom, och han tycker om henne. Helt ärligt, jag är svartsjuk!
          KAAA!
   Sötaste Alfie..                KAAA!...




Puss/Anna
 

 


Kommentarer
Postat av: en mkt arg korv

hahahah kooooooooooooooorv <3 I so fucking love you m8!

2009-11-13 @ 04:11:06
Postat av: Emlan

hahah den va bra ani :)

2009-11-16 @ 11:26:02
Postat av: hemlig

den där elin låter som en kul prick!

2009-11-16 @ 12:36:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0